گزارش شورای شیمی آمریکا و شرکت حسابداری زیست محیطی تخمین میزند که هزینههای زیستمحیطی – که برای مقابله با آلودگی تولید شده توسط یک محصول ارزش قائل است – اگر صنعت نوشابههای غیرالکلی از بستهبندیهای جایگزین مانند شیشه، قلع یا آلومینیوم به جای بطری پلاستیکی از آنجایی که دولت ها به دنبال جریمه کردن شرکت های آلاینده با مالیات و عوارض کربن هستند، این هزینه ها ممکن است به مصرف کنندگان منتقل شود.
در یک گزارش تخمین زده می شود که اگر صنعت نوشابه از بسته بندی ها با جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه جایگزین مانند شیشه، قلع یا آلومینیوم به جای پلاستیک استفاده کند، هزینه های زیست محیطی پنج برابر بیشتر می شود.
دیک سرل، مدیر اجرایی فدراسیون بستهبندی بریتانیا که نماینده صنعت در بریتانیا است، میگوید: «هزینههای غذا افزایش مییابد – در این مورد تردیدی وجود ندارد. به عنوان مثال، استفاده از بطری های شیشه ای شیر به جای پلاستیک، می تواند هزینه های اضافی را برای تولیدکنندگان به همراه داشته باشد.
اما آیا این بدان معناست که هزینه های تولیدی ظروف پلاستیکی به خریداران بازگردانده می شود؟
ایسلند، یک سوپرمارکت بریتانیایی که متعهد شد تا سال 2023 پلاستیکها را از بستهبندیهای خود حذف کند، در حال حاضر غذاهای آماده خود را از سینیهای پلاستیکی سیاه به سینیهای کاغذی تبدیل کرده و قصد دارد از سایر مواد بستهبندی مانند شیشه و سلولز که از چوب ساخته میشود، استفاده کند.
ریچارد واکر، مدیر عامل این زنجیره هشدار می دهد: “ایجاد این تغییر هزینه دارد.” اما ما مصمم هستیم که مشتریان ما مجبور به پرداخت این صورت حساب ظرف یکبار مصرف میوه نخواهند بود.
- منابع:
- تبلیغات:
بدون دیدگاه