مطالعهای که در حمایت از نیاز به آموزش نوجوانان در زمینه کمکهای اولیه و استفاده از جعبه کمک های اولیه رویال انجام شد، به این نتیجه رسید که کودکان مدرسهای در سن ده سالگی میتوانند BLS را تنها با یک دوره آموزشی سالانه به طور مناسب انجام دهند.
حتی اگر مالزی با پیادهسازی سیستم تماس اورژانس جهانی و کوتاه کردن زمان پاسخدهی آمبولانس به هشت تا ده دقیقه، پیشرفت سریعی را در مراقبتهای پیش بیمارستانی نشان داده است، سؤال زیر مهم است: آیا غیرنظامیان مالزیایی قبل از رسیدن EMS به قربانیان کمک میکنند و انجام میدهند. آنها حتی می دانند چگونه اطلاعات صحیح را برای تماس اضطراری بدهند؟
اگرچه یک مطالعه قبلی که در مالزی انجام شده بود، دانش و نگرش کودکان دبیرستانی را قبل و بعد از آموزش CPR در ناحیه ای از کوتا بهرو، کلانتان 5 مورد بررسی قرار داد، هیچ مطالعه قبلی دانش و نگرش دانش آموزان دبیرستانی مالزی را در مورد کمک های اولیه اولیه تجزیه و تحلیل نکرده است. نه تنها شامل CPR می شود.
کمک های اولیه اولیه در موارد اضطراری مختلف مانند سوختگی، غرق شدن، مسمومیت، ترومای اسکلتی عضلانی، جراحات الکتریکی، زخم ها و ساییدگی ها، گزش انسان و حیوان، و سایر فوریت های پزشکی اعمال می شود.
در مورد اینکه چگونه وضعیت اجتماعی جمعیت شناختی دانش آموزان قبل از دریافت آموزش کمک های اولیه بر نگرش ها و سطح دانش آنها تأثیر می گذارد، مطالعه ای وجود نداشت. بنابراین، این تحقیق برای تعیین رابطه بین وضعیت جمعیت شناختی دانش آموزان با نگرش و دانش دانش آموزان در مورد کمک های اولیه ضروری است.
ما دانش آموزان دبیرستانی را هدف قرار دادیم زیرا مرحله نوجوانی مناسب ترین زمان برای یادگیری یک مهارت اساسی و پیچیده است.
دانش آموزان دبیرستانی فعال تر، متمرکزتر و پرانرژی هستند. آنها همچنین دوست دارند خود را به چالش بکشند و در فعالیت هایی شرکت کنند که نیاز به افزایش آدرنالین دارند. تحقیق ما توسط کمیته تحقیقات پرستاری Kulliyah و کمیته اخلاق پژوهشی دانشگاه اسلامی بینالمللی مالزی تایید شد.
علاوه بر این، این تحقیق توسط وزارت آموزش و پرورش از طریق یک اپلیکیشن آنلاین، اداره آموزش ایالتی پاهانگ، اداره آموزش ناحیه کوانتان و مدیران مدارس مورد تایید قرار گرفت. هدف از این مطالعه شناسایی نیاز به دانش و مهارت های اولیه کمک های اولیه در نوجوانان بود.
بدون دیدگاه