قهوه

مطالعات بالینی در مورد تأثیر مصرف قهوه بر برخی شاخص های دیابت تقسیم بندی شده است.

این همان چیزی است که نویسندگان یک مقاله مروری منتشر شده در سال 2006 گزارش کردند.

قهوه کلاسیک از بهترین قهوه ها می باشد.

بنابراین، داده های خاص نشان می دهد که قهوه حساسیت سلول ها به انسولین و متابولیسم گلوکز را پس از مصرف یک وعده غذایی یا نوشیدنی شیرین بهبود می بخشد.

داده های دیگر نشان می دهد که مصرف قهوه هیچ تاثیری بر غلظت گلوکز یا انسولین ناشتا و حتی بر نشانگرهای حساسیت به انسولین ندارد.

بیشتر این مطالعات در مدت زمان کوتاهی (یک روز) انجام شد.

تنها مطالعات بالینی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده، که در دوره‌های زمانی طولانی‌تر انجام شده‌اند، به وضوح ارتباط بین مصرف قهوه و دیابت نوع 2 را ممکن می‌سازد.

قهوه

تأثیر مصرف قهوه بر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی موضوع تعداد زیادی از مطالعات در طول چهل سال گذشته بوده است، اما این موضوع همچنان بحث برانگیز است.

هنوز مشخص نیست که آیا قهوه برای سلامت قلب مضر است یا مفید.

قهوه حاوی تعداد زیادی از ترکیبات شیمیایی است که اثرات آنها می تواند مخالف باشد.

به نظر می رسد مطالعات نشان می دهد که وجود یا عدم وجود یک اثر محافظتی می تواند به مقدار مصرف بستگی داشته باشد.

علاوه بر این، نحوه تهیه قهوه (فیلتر شده یا آب پز) بر خطر قلبی عروقی تأثیر می گذارد. نتایج یک متاآنالیز 14 مطالعه نشان می دهد که قهوه جوشانده در مقایسه با قهوه فیلتر، کلسترول تام و کلسترول LDL (“بد”) را افزایش می دهد.

این افزایش در افرادی که کلسترول آنها در حال حاضر بالا است قابل توجه تر است.

قهوه جوشانده حاوی مقادیر زیادی کافستول و کاهوول است.

این دو ترکیب مسئول افزایش کلسترول در خون هستند.

استفاده از کاغذ صافی در حین تهیه قهوه باعث می شود که غلظت آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد، زیرا فیلتر اکثر کافستول و کاهوول را جذب می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *